Антисанітарія, бордель і невідомість. 180 українців третю добу не можуть вилетіти з Занзібару
Близько 180 українців третю добу не можуть вилетіти з Занзібару (Танзанія) через затримку рейсу. Точних прогнозів, коли саме вони зможуть повернутись додому з відпочинку, немає.
Йдеться про рейс PQ6972 авіакомпанії SkyUp. Він мав вилетіти до Києва 13 лютого о 12:50 за місцевим часом, розповіли BBC News Україна пасажири рейсу.
Цю інформацію підтверджує українське МЗС, туроператор та авіаперевізник. Через низку технічних та бюрократичних нюансів прогнозів щодо часу вильоту авіакоманія не дає.
Серед туристів є також громадяни Білорусі, повідомляють пасажири.
“Літака досі немає. Як ми розуміємо, у компанії немає запасних літаків. Ми будемо чекати, або коли вони його полагодять, або коли нам надішлють новий літак, якщо це взагалі можливо”, – каже киянин Олексій Беспалов, який третю добу чекає рейсу.
“Прогнози не чіткі. Протягом трьох днів кожні дві години переносять час вильоту, але ми досі не вилетіли”, – додає він.
Кілька пасажирів повідомили, що минулої ночі не всім забезпечили готель. А ті, кому житло таки надали, скаржились на погані умови.
“Ми спочатку ночували на вулиці, спали на траві, а потім групу пасажирів, в якій я був, заселили у жахливий готель у небезпечному районі Занзібар Сіті поруч із місцевим клубом та борделем”, – розповідає Беспалов.
У понеділок, 15 лютого, за його словами, пасажирів все ж стали розвозити в інші готелі групами по 20-30 людей.
“Тикаємось по готелях, всюди антисанітарія, люди з дітьми сплять, де прийдеться. Точної інформації (про виліт. – ред.) немає, затримка кожні дві години”, – скаржиться BBC News Україна інший пасажир рейсу Євген.
У Instagram одна з туристок обурювалася, що часом спати доводилося на підлозі, в тому числі дітям. Скаржилася також на перебої з харчуванням.
“Нам не дають воду, я мовчу про харчування. Тут суцільна антисанітарія, всім людям страшно”, – пише користувачка під ніком choko.kate.
“Хіба це не диво?”
Разом із іншими українцями додому не змогла повернутися і Анастасія Зінченко, яка стала відома рік тому як “Настя із Уханя”, – разом зі своїм песиком вона не могла тоді повернутися до України через початок пандемії.
У соцмережах вона пише, що була на Занзібарі із своїм коханим – головою Міграційної служби України.
“Ми планували цей день провести в Києві, вечеря вдома. Але ми отримали ще один день біля океану у теплій країні! Хіба це не диво?!”, – пише дівчина в Instagram. І додає: “Це найкращий день Святого Валентина у моєму житті”.
Втім, згодом Анастасія Зінченко закликала “створити інформацінй хвилю”, як тоді, коли вона не могла повернутися із китайського Уханя: “Ми всі рік тому змогли підняти велику інформацінй хвилю! І ми перемогли! Давайте об’єднаємося!”.
Коли повернуть людей?
У МЗС інформацію про застряглих туристів підтверджують та запевняють, що роблять все, щоб допомогти громадянам.
“Близько 180 українських туристів застрягли на Занзібарі. Зламався літак. МЗС та посольство в Кенії працюють з туроператором, щоб він забезпечив громадян належними умовами перебування на час затримки та якомога швидше вирішив питання повернення”, – повідомляє речник МЗС Олег Ніколенко у своєму Twitter.
Близько 180 українських туристів застрягли на Занзібарі. Зламався літак. МЗС та посольство в Кенії працюють з туроператором, щоб він забезпечив громадян належними умовами перебування на час затримки та якомога швидше вирішив питання їхнього повернення. pic.twitter.com/79bMbzdTzx— Oleg Nikolenko (@OlegNikolenko_) February 15, 2021
Кінець Twitter допису, 1
Туроператор JoinUp та авіаперевізник запевняють, що надали усім туристам належні умови.
Труднощі з поселенням пояснюють високим сезоном на Занзібарі, а затримку з вильотом – коронавірусними обмеженнями, через які складно організувати новий рейс.
“Нам вдалося знайти номери для комфортного розміщення всіх туристів – зараз процес поселення. Щодо виконання рейсу – авіакомпанія працює над отриманням всіх необхідних дозволів”, – йдеться в заяві.
За інформацією JoinUp, 14 лютого всім туристам також надавали готель, вони були “повністю забезпечені харчуванням”.
До того ж перевізник і туроператор запевняють, що провели переговори із партнерами в різних країнах, щоб отримати дозвіл на новий додатковий маршрут і повернути туристів додому.
“Протикоронавірусні обмеження різних країн на перетин кордонів іноземними громадянами значно ускладнюють наші оперативні можливості для вирішення цього питання. Зараз це один із основних факторів затримки”, – йдеться в заяві.
“Нам шкода, що ця ситуація спричинила зайве хвилювання і вплинула на плани наших туристів”, – додають вони.
Туристів планувати повертати новим рейсом PQ 1972 Занзібар – Анталія – Київ. Він мав вилетіти 14 лютого ввечері, але табло SkyUp показує, що виліт перенесли на 14.30 15 лютого.
15 лютого на табло взагалі немає рейсу з Занзібару. Найближчий рейс з Занзібару – 16 лютого о 12.50.
Компанія SkyUp пояснила, що спочатку літак не зміг вилетіти з технічних причин. За кілька годин він був готовий летіти, але для дотримання правил і процедур при виконанні рейсу, зокрема щодо робочого часу екіпажів, для виконання рейсу потрібно було внести зміни в маршрут. А також отримати дозвільні документи від країн, чиї кордони перетинають.
“Якщо ми не отримаємо дозвільних документів на сьогоднішній виліт, завтра всі пасажири зможуть вилетіти в Київ нашим регулярним рейсом. Актуальну інформацію про час вильоту пасажири отримають у смс-повідомленнях”, – заявили в авіакомпанії.
Зазначимо, що кореспондентка BBC News Україна, яка нещодавно побувала на Занзібарі, з такими проблемами під час подорожі не зіткнулась.
“В цілому з перельотом проблем не було – з Києва вилетіли на годину пізніше, але прилетіли туди вчасно. Так само було на зворотному рейсі – ми вилетіли пізніше на понад годину, але в Київ прилетіли із затримкою лише 15 хвилин від зазначеного часу”, – розповідає вона.