Театр абсурду від Кличка та заруба з Банковою: У Київському метро переконують, що гілку на Виноградар відкриють до кінця року
У КП “Київський метрополітен” переконують, що зведення нових станцій “Мостицька” та “Проспект Правди”, які стануть продовженням Сирецько-Печерської лінії до Виноградаря, ведеться за визначеним графіком і їх запустять до кінця 2021 року. Про це повідомила пресслужба КМДА, КП у коментарі Економічній правді, зазначають Патріоти України. При цьому, правда, прикрившись “фіговим листком” від “стрілочника”-генпідрядника.
“Підрядна організація АТ “Київметробуд” не зверталася до нас щодо зміни термінів, передбачених договором”, – розповів начальник КП Віктор Брагінський.
Він додав, що місто і метрополітен вимагають від виконавця дотримання термінів будівництва та вчасного завершення усіх передбачених робіт, як це заплановано – до кінця 2021 року.
“Для того, щоб змінити терміни будівництва у підрядника повинні бути вагомі підстави, які підтверджені довідкою з Торгово-промислової палати про наявність форс-мажорних обставин. Поки таких документів немає, ми не говоримо про зміни будь-яких сроків”, – додав підлеглий Кличка.
Однак навіть не лише фахівці, але і тисячі простих киян, котрі зацікавлені у спорудженні двох станцій “зеленої гілки” усвідомлюють, що все це маніпуляція, отже брехня. Причетні чиновники, як і сам мер не можуть не знати, що це неможливо!
І навіть знаменита заява мера на “Радіо Свобода” про спорудження до кінця року хоча б однієї з двох станцій була дана не як вивірене, самостійне судження, а на запит журналістки: “Може хоча б одну встигните?”. На що мер поспішив ствердно відповісти.
Така новина породила нове коло обговорення проблеми серед кількох тисяч громадян, що посвячені у таємницю всіх стадій спорудження гілки на Виноградар. Люди почали розраховувати, як по єдиному з двох тунелю, що здатний бути довершений до кінця 2021-го, можна запровадити “човниковий рух” з “Сирецької” до “Мостицької” і назад (до “Проспекту Правди” ще більше 2 км ледве початих робіт відкритим способом), і як для цього доведеться скорегувати рух по всій “зеленій гілці”.
“Відро холодної води” на стриманий оптимізм киян вилив відомий дослідник київського метро з інженерною освітою, талановитий письменник та блогер Олег Тоцький, який фахово вбив всі сподівання. Справа в тому, що найшвидше збудований комплекс підземної станції – “Теремки” метробудівники зводили з нуля приблизно 1,5 року. Фахівець вбачає технічні можливості скоротити цей термін на “Мостицькій” у лічені місяці, не більше. Отже і “Мостицьку” і “Проспект Правди”, де на липень 2021 року практично нічого не зроблено будуватимуть більше року. Такі реалії. а не голі обіцянки і “відмазки” чиновників.
В КМДА і її підрозділах, як і у генпідрядника, наразі говорять про проблеми через пандемію, що “трішки” затримали графік спорудження визначений умовами конкурсу. Однак це свідома брехня.
Справжня причина, котру наразі не готові називати проблемою у Кличка, є арешт рахунків ряду комунальних підприємств і підрядників ключових сфер фінансування з бюджету Києва. Саме така халепа трапилась з “Київметробудом” 2020 року. Субпідрядники, що важко набиралися більше року зі старту робіт просто відмовились працювати задарма на початку 2021 року, і згорнули роботи. За деякими даними колосальними зусиллями “Київметробуду” розблокували впродовж квітня-травня 2021 рокупринаймні частину заарештованих коштів. Однак попередній темп втрачений, обмануті субпідрядники не поспішають повертатись до проекту. А набрати нових дуже важко – в Україні не так багато фірм здатних і згодних заступити місце попередників, тим паче там, де можуть “кинути” знов через аналогічні причини.
Як повідомляли ЗМІ, конфлікт Банкової з Кличком досяг апогею, коли в адміністрації президента США Байдена назвали мера Києва можливим наступником пана Зеленського на посаді президента України, надією України.
Тоді на Банковій знов заговорили про усунення Кличка з посади голови КМДА, структури, котра як виконавча влада, освоює затверджений Київрадою 60-мільярдний бюджет Києва. Виникла знайома по урядовим міністерствам схема “тимчасово виконуючого обов’язки”. Такий “компроміс” наче не порушує в лоб закон, згідно котрого президент призначає головою КМДА обраного киянами міського голову. Разом з тим “тимчасовий виконавець” очільника КМДА може обіймати крісло скільки вистачить влади “слуг”. А посаду міського голови, який не сидить на потоках, залишити обраному киянами меру – не шкода.
Вочевидь Віталій Кличко все ще сподівається домовитись з Зеленським, тому і не готовий озвучувати правду про затримку і причини спорудження метро на Виноградар. Краще дурити киян про строки відкриття метро? Чи воно того варто, Віталію Володимировичу? Адже люди Вам повірили як чесному спортсмену, котрий принесе більше честі у брудну вітчизняну політику.