Катастрофа в Керчі: “Кримський міст знищує море”, подробиці
Через Кримський міст існує реальна загроза знищення Керченського підхідного каналу
Про це свідчать дані про фактичні глибини акваторії порту Керч, які надають окупаційна влада.
Відзначається, що Керченський підхідний канал стрімко міліє, що може нести загрозу для судноплавства каналу.
Судячи з опублікованих відомостей, Керченський підхідний канал ще в 2015 році дозволяв проводити в торгівельний порт судну з осадкою до 8 метрів, а в січні поточного року прохідна осадка суден зменшилася до 4.9 метрів. Причому цей процес різко активізувавався після початку будівництва так званого Кримського моста.
У зазначеному вище проміжку часу капітаном порту кілька разів коректувалися прохідні осідання суден, причому тільки в сторону зменшення. Спеціаліст, який пропрацював в портах Керчі майже два десятка років, впевнений, що замулювання каналу – природний процес.
За його словами, в “нульових” роках очищення каналу було дуже рідкісним і дорогим заходом. Ситуація компенсувалася повільним замулюванням. Після початку будівництва так званого Кримського мосту в наприкінці 2015 року замулювання стрімко зросло.
Портовики кажуть, що це через змінену гідродинаміку в Керченській протоці. Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опор моста. Створюється ефект “гребінця”, а сам потік води прагне обігнути конструкцію мосту і мул заноситься в акваторію Керченської бухти, яка починає активно міліти.
“В принципі, якщо регулярно чистити канал, то судноплавство можна врятувати. Однак даний ефект також спостерігається в самому Керченській протоці. За останні роки там відразу кілька судів сіли на мілину на фарватері з Кавказької боку в тих місцях, де раніше вони вільно проходили”, – зазначає фахівець.
Він також заявив, що зменшення прохідного осідання дуже негативно впливає на можливості портів.
“І хоча самі порти не так швидко дрібнішають, замулився Керченський підхідний канал зводить на “ні” переваги глибоководних причалів. Укупі з санкціями і новими вимогами законодавства, це вже можна сказати “вбило” морську галузь Керчі. Зарплати в морському секторі впали в кілька разів в порівнянні з рівнем 5 річної давності. Багато хто втратив роботу “, – цитують експерта прокремлівські ЗМІ.