Від токаря до володаря “Оскара”: як родина українців прославилася в Голівуді
Подружжя з України Євгеній Мамут таІрина Борисова володіють невеличким музеєм анімації у штаті Массачусетс. Там навчають усіх охочих самостійно створювати мультики. У 2019 році музею виповнюється 17 років.
У Харкові Євгеній Мамут здобув два дипломи – токаря та інженера-електрика, але його завжди манило кіно. Кілька років він експериментував зі спецефектами на кіностудії Харківського політехнічного інституту, а тоді переїхав до США. Він згадує, що наприкінці 70-их радянське і американське кіно було на одному рівні, тому, крім англійської мови, нічого вчити не довелось, пише “24 канал”.
Створювати спецефекти йому довірили не відразу. Він почав з того, що чистив кіноплівку. Реклама Renault стала особистим проривом. Так званий “ефект гуми” дозволив розтягувати машину – глядачі були вражені. На практиці ж Мамут використав 1200 смужок, які в потрібний час перекривали кадр.
У 1986 році до них звернулась компанія “Двадцяте сторіччя фокс”, яка попросила, аби на екрані був герой, який у русі помітний, а коли завмирає – стає прозорим. Такий камуфляж-ефект зараз роблять за 10 хвилин, а тоді довелося проявити всю винахідливість та залучити верстат оптичного друку вартістю мільйон доларів. Фантастичний бойовик “Хижак” з Арнольдом Шварцнеггером мав приголомшливий успіх, а українець отримав Оскара за спецефекти.
Золота статуетка забезпечила українця замовленнями на багато років наперед – “Брудні танці”, “Матриця”, “Куди приводять мрії”, “Суддя Дред”. У 1996 році Мамут одружився з давньою харківською знайомою Іриною Борисовою. Тепер настав її час у чужій країні починати кар’єру з нуля.
Досвід створення ляльок для харківського театру несподівано допоміг закріпитись у рекламній індустрії. Найзнаковішим замовленням стала Картопляна голова для компанії Burger king. Вигаданий українкою образ, настільки сподобався американцям, що фірма замовила ще 20 роликів. І навіть у наші дні продовжує активно його використовувати.
Джерело: https://gazeta.ua/